czwartek, 31 października 2013

Przygotowania drzewka kusudamowego.

Tym razem coś z papieru. Postanowiłam sobie, iż zrobię kilka drzewek kusudamowych na wystawę. Pracy trochę jest przede mną bo trzeba naskładać naprawdę dużo elementów na płatki każdego kwiatka. Potem je posklejać i złożyć w całość. Ale zrobię choćby nie wiem co.
Zaczęłam od znalezienia podstaw na owe drzewka i gałązek na konary. I w tym momencie wstyd mi się przyznać ale wykorzystałam mojego Pana D. A co mi tam, niech on też ma jakiś wkład i niech też się wykaże. Pan D. z drzewa brzozowego uciął mi kilka "talarków", potem wybrał się na spacer do lasu i przyniósł gałązki, które posłużą mi jako konary drzew :) 
Jego dzieło i wkład wygląda właśnie tak: 


Ja zabrałam się za składanie kwiatuszków. I w tym momencie chcę wam pokazać jak ja to robię.

Zaczynamy.

 
Kartkę formatu A4 dzielę na kwadraty o boku 7 cm (zdj. 1). Wycinam każdy z nich (zdj. 2). Wszystkie kwadraty składam po przekątnej na pół (zdj. 3). Zwracam uwagę na to, aby rogi były bardzo równo. Następnie każdy róg zaginam pod kątem prostym do przekątnej pierwotnego kwadratu (zdj. 4). 
Tak samo postępuję z drugim rogiem (zdj. 5). Krawędzie prostopadłe do przekątnej pierwotnego kwadratu odginam równolegle do krawędzi drugiego złożenia (zdj. 7). Tak samo postępuję z drugą stroną (zdj. 8).
Cały czas pilnujemy, żeby to wychodziło naprawdę równo, bo każda z tych krawędzi będzie potem widoczna.
Kiedy mamy obie strony złożone, rozkładamy te najmniejsze trójkąciki (zdj. 10) i zaciskamy na płasko (zdj. 11). Malutkie rożki wystające poza linię prostą zaginamy do środka (zdj. 12). Tutaj zwracamy szczególną uwagę na dokładność bo to będą środeczki kwiatuszków.
Pozostaje tylko zagiąć "skrzydełka" na pół (zdj. 14), tak aby znów otrzymać kwadrat (zdj. 15). Trójkąciki "skrzydełek" sklejamy i powstaje nam jeden płatek kwiatka (zdj. 16).

Myślę, że w miarę jasno jakoś to opisałam.

Jestem na etapie :

kończenia składania części elementów:
 

sklejania w płatki:
 

oraz czekania aż wyschną sklejone, a później złożenia ich w kulę :


Myślę, że w najbliższym czasie uda mi się pokazać wam efekt końcowy, bo minął czas przygotowań na Wszystkich Świętych - o czym następnym razem :)

Na dziś to wszystko.
Korzystajcie z kursiku i twórzcie swoje piękne dzieła! 

Pozdrawiam
Justyna

6 komentarzy:

  1. Super pomysł, jeszcze nie umiem sobie wyobrazić całości ale na pewno będzie piękna, czekam niecierpliwie na efekty. Dobrze, że zagoniłaś swojego Pana D. bo facet też musi czasem się ukreatywnić ;> Kursik super i jesli bedę miała do czego to na pewno wykorzystam;> Pozdrawiam^^

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem bardzo ciekawa efektu końcowego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tyle kwadracików! ja się domyślam co z nich powstanie. Rok temu składałam podobne kwadraty. :) Z przyjemnością zobaczę kulę po sklejeniu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za zaproszenie :) Rozgoszczę się u Ciebie na dłużej, bo fajnie tu masz :)) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekam na resztę drzewka, wiem , że będzie piękne. dziękuję za udział w moim candy i życzę powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba trzeba tego dużo naskładać. Powodzenia i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

35 Rocznica Ślubu

Witajcie :)  Komplet kartki w pudełku wykonany został dla Państwa, którzy wspólnie spędzili już 35 lat razem! Szczęścia...